• ✓ 30 dagar ångerrätt
  • ✓ Tryggt via..
  • ✓ Låga frakter
  • ✓ 50 år i branschen

Leveransfrågor

Nedan kan du enkelt ställa din leveransfråga.

Vi återkommer med svar så snart som möjligt. Fyll gärna i uppgifterna så noggrant som möjligt för att få ett snabbt och korrekt svar.

Normalt får du även ett leveransbesked/avisering med sändningsnummer från transportören via e-post någon eller några dagar innan leveransen är framme. Du kan då använda Schenkers eller PostNords sökfunktion med sändningsnumret på deras hemsidor eller i deras appar.

Observera att beställningar via ombud ibland kan skickas i flera olika sändningar, vilket innebär att du kan få flera aviseringar med olika paketnummer vid olika tillfällen. Kontrollera därför både din e-post och SMS noggrant, då det kan finnas flera försändelser att hämta ut hos ombudet. (Aviseringar kan även skickas via app.)

För mer information om våra olika leverans- och fraktsätt, se längre ner på denna sida.

När du kontaktar Promixsweden.se via kontaktformulär och e-post lagras ditt e-postärende och din kontaktinformation hos oss. Det är nödvändigt för att vi ska ha möjlighet att hjälpa dig och slutföra ditt ärende samt för att kunna kontakta dig om det skulle vara behov för uppföljning med mer. För mer information, se vår integritetspolicy.


 

Spårning av försändelser 

Leveransinformation 

Sändningsnumret erhålls normalt via e-post (vanligtvis från en tredjepartslogistikleverantör) när leveransen i närmar sig. 

Observera att det kan ta cirka 1–8 dagar från beställningstillfället innan spårning blir tillgänglig och du får ett e-postmeddelande, beroende på lagerstatus vid köpet. Vanligtvis sker leveransen dock inom några dagar. 

  • Se orderbekräftelsen för en mer exakt leveranstid.
  • Vid frågor, kontakta oss via formuläret ovan eller på info@promixsweden.se.
  • För övriga fraktalternativ, se respektive transportörs webbplats. 

Leveranssätt – Privatförsändelser 

PostNord – Ombud/Paketbox 

Leverans sker till ditt närmaste PostNord-ombud eller en paketbox. Avisering sker via PostNord-appen, SMS eller e-post

  • När paketet har levererats får du en avisering via SMS, e-post eller brev.
  • Om du använder PostNord-appen får du all information där, utan att behöva ett separat SMS.
  • Tips! Använd PostNord-appen för att ha full kontroll över din leverans och få notiser om ändringar. 

Mer information: PostNord – Hämta hos ombud

PostNord – Hemleverans MyPack HOME 

Leverans sker med bud hem till din adress. Avisering sker via PostNord-appen, SMS eller e-post

  • Du kan uppdatera leveransdatum/tid via PostNord-appen.
  • När försändelsen är redo för leverans får du en avisering via SMS, e-post eller PostNord-appen.
  • Därefter kan du göra leveransval direkt i appen eller på webbsidan. 

Mer information: PostNord – Välj leveranssätt 


Schenker – Ombud 

Leverans sker till närmaste DB Schenker-ombud. Avisering sker via SMS eller e-post

  • Uppge löpnummer (fyra siffror från aviseringen) vid uthämtning.
  • Bud måste visa både sin egen och din legitimation.
  • QR-kod för hämtning utan legitimation: När paketet är redo för upphämtning får du ett SMS med en länk för identifiering via BankID. Efter identifiering skapas en QR-kod, som visas för ombudet (ingen legitimation krävs).
  • QR-koden kan även skickas vidare till någon annan för uthämtning. 

Mer information: DB Schenker – Hämta hos ombud 

Schenker – Hemleverans 

Leverans sker vardagar mellan kl. 07:00–17:00

  • Du får ett SMS i förväg där du väljer mellan tre leveransdagar/tidsfönster.
  • Om du inte kan vara hemma kan du välja "lämna utanför dörr" och verifiera med BankID.
  • OBS! Det är viktigt att du svarar Schenker och bekräftar dag/tid för leverans. Annars kan paketet fastna på terminalen, vilket kan orsaka förseningar. 

Mer information: DB Schenker – Hemleverans 


Mer info avisering vid hemleverans med Schenker 

Vid hemleverans får du ett SMS där du väljer mellan tre leveransdagar. De flesta mottagare kan även välja ett tidsfönster, exempelvis: 

  • Måndag kl. 09:00–12:00
  • Tisdag kl. 09:00–12:00
  • Onsdag kl. 15:00–17:00 

Lämna utanför min dörr 

Om du har valt hemleverans behöver du inte vara på plats för att ta emot paketet. Du kan istället välja att få det lämnat utanför dörren

  • Valet bekräftas med BankID.
  • Paketet levereras på det valda datumet. 

Mer information om DB Schenkers privatsändningar: DB Schenker – Privatleveranser 


Leveranssätt – Företagsförsändelser 

Schenker – Företagspaket 

Leverans sker direkt till företagsadresser mellan kl. 08:00–16:00 på vardagar

  • OBS! Ange en bemannad företagsadress.
  • Utkörning sker dagtid och måste kunna tas emot av personal.
  • Om adressen inte är bemannad kan det tillkomma extra avgifter för misslyckad leverans.
  • Företagspaket aviseras normalt inte via telefon eller SMS. Däremot får du spårningsinformation via e-post när sändningen är på väg. 

För frågor om direktleveranser eller andra transportbolag, kontakta oss för mer information.


 Returer och garanti:
Kontakta vår service support avdelning för hjälp: service@promixsweden.se eller klicka här för mer info