Leveransfrågor
Nedan ställer du enkelt din leveransfråga.
Så återkommer vi med svar snarast möjligt. Glöm ej fylla i nedan så noga som möjligt för snabbt och korrekt svar. /Tack. Normalt får ni även ett leveransbesked / avisering med sändningsnummer från transportör via e-mail någon eller några dagar innan leveransen är framme hos er, ni kan då använda Schenkers eller PostNords sökfunktion med sändningsnummer på Schenkers hemsida och PostNord.se eller via app. - Tänk även på att ibland kan beställningar via ombud skickas med fler olika sändingar, så flera aviseringar med paketnr kan komma i olika delar. Så tänk på att kolla e-mail och SMS, då fler löpnr/paket kan finnas att hämta på ombud. (Aviseringar kan även komma i app)
Förlängda svarstider under jul- och nyårshelgerna
Under jul- och nyårshelgerna kan våra svarstider bli något längre än vanligt. Särskilt i år har vi väldigt få ordinarie arbetsdagar, vilket även påverkar våra logistik- och fraktpartner. Leveranstiderna kan därför förlängas något. Trots detta gör vi vårt yttersta för att skicka era beställningar så snabbt som möjligt och att besvara era mejl samt kundtjänstärenden snarast.
Tack för er förståelse och ert förtroende. God Jul och Gott Nytt År
Leveransinformation för julen 🎄
Vid sökning paket, kontakta i första han fraktbolagen, för ditrektkontakt och så snabb hjälp som möjligt (Sändingsnummer ska ha erhålts via SMS, App, e-mail. Ibland kan det hamna i skräpposten, kolla gärna där)
Här är våra rekommenderade sista beställningsdatum:
- Julklappar 18 dec. kl. 12,00 - Produkter med lagerstatus "I lager (Leveranstid ca. 1–4 vardagar)": Beställ senast 18 december kl. 12,00.
- Produkter med lagerstatus "Leverans 4–8 vardagar": Beställ senast 12 december kl. 12,00
- För nyårsfester: Beställ gärna snarast, men senast 20 december. kl. 12,00 Gäller Produkter med lagerstatus "I lager (Leveranstid ca. 1–4 vardagar)" Under mellandagarna är det många helgdagar i år och fraktbolagen har begränsade leveranstider, vilket kan påverka leveransen. PostNords sändingar kan hinna fram vid order så sent som 27/12 kl.10,00 med reservation för oförutsedda belastningar i logistik och fraktbolag.)
Observera att produkter beställda efter dessa datum också kan hinna fram i tid, men detta är våra rekommendationer då logistikbolagen har hög belastning under julperioden.
När du kontaktar Promixsweden.se via kontaktformulär och e-post lagras ditt e-postärende och din kontaktinformation hos oss. Det är nödvändigt för att vi ska ha möjlighet att hjälpa dig och slutföra ditt ärende samt för att kunna kontakta dig om det skulle vara behov för uppföljning med mer. För mer information, se vår integritetspolicy.
Till spårning PostNord.se. / Till Spårning Schenker.se
Sändnings nummer erhålls normalt via e-mail (Normalt från 3:e part logistik avsändare) när leverans i Sverige närmar sig.
Tänk på att det kan dröja ca. 1-8dagar efter beställning är gjord beroende på lagerstatus som angavs på webben när ni beställde, innan den går att spåra/e-mail erhålls, (Se order bekräftelse för mer exakt lev. tid. Eller fråga via formulär ovan)
-Övriga transportsätt se respektive transportsbolags hemsida, samt maila oss vid övriga frågor info@promixsweden.se
Returer och garanti: Kontakta vår service support avdelning för hjälp: service@promixsweden.se