Kundservice Kontakt
*Bilder från centrallager
Välkommen att kontakta oss - Vi hjälper dig!
Snabb guide - Klicka på det alternativ som passar dig bäst
När du kontaktar Promixsweden.se via kontaktformulär och e-post lagras ditt e-postärende och din kontaktinformation hos oss. Det är nödvändigt för att vi ska ha möjlighet att hjälpa dig och slutföra ditt ärende samt för att kunna kontakta dig om det skulle vara behov för uppföljning med mer. För mer information, se vår integritetspolicy.
Förlängda svarstider under jul- och nyårshelgerna
Under jul- och nyårshelgerna kan våra svarstider bli något längre än vanligt. Särskilt i år har vi väldigt få ordinarie arbetsdagar, vilket även påverkar våra logistik- och fraktpartner. Leveranstiderna kan därför förlängas något. Trots detta gör vi vårt yttersta för att skicka era beställningar så snabbt som möjligt och att besvara era mejl samt kundtjänstärenden snarast.
Tack för er förståelse och ert förtroende – välkomna med era beställningar och ha en riktigt trevlig jul- och nyårshelg!
Leveransinformation för julen/Nyår 🎄
Beställningar nu efter 20/12 12,00 kommer troligtvis ej hinna fram till jul. Men dyker upp efter jul med fraktbolagen.
- För nyårsfester: Beställ gärna snarast, men senast 20 dec. kl. 10,00. Gäller produkter med lagerstatus "I lager (Leveranstid ca. 1–4 vardagar)" Under mellandagarna är det många helgdagar och fraktbolagen har begränsade leveranstider, vilket kan påverka leveransen. Vid fraktsätt PostNord kan beställning görast fram till 23/12 kl. 10,00. Reservation för hög belastning på logistik och förändingar förändingar utom vår kontroll.
Observera att produkter beställda efter dessa datum också kan hinna fram i tid, men detta är våra rekommendationer då logistikbolagen har hög belastning under julperioden.
🎁 Förlängd ångerrätt på julklappar till 20 januari 2025.
Vi ser fram emot din beställning – God jul och gott nytt år! 🎅✨
BESTÄLLNINGSFRÅGOR - PRODUKTFRÅGOR - KUNDTJÄNST
(Telefon / E-mail)
Information: Elektronisk fakturering till offentlig verksamhet
Enligt lag skickar vi elektroniska fakturor till offentlig verksamhet. Vid beställning, vänligen ange nödvändiga uppgifter och välj alternativet "E-faktura 30 dagars faktura" i vår webbkassa (Växla till offentlig verksamthet via orange knapp upptill i kassan). Kom ihåg att ange referensnummer i meddelandefältet för korrekt hantering av fakturan. Har ni frågor? Vi hjälper er gärna! Offentlig verksamhet kan också skicka sina beställningar med fullständiga uppgifter till oss via e-post på info@promixsweden.se. Välkommen att handla hos oss!
LEVERANSFRÅGOR - FRAKTFRÅGOR - LEVERANSTIDER
SERVICEÄRENDE - GARANTIÄRENDE - REKLAMATION - RETUR
Fakturafrågor via KLARNA
Klicka nedan. Här kan du få den mesta info och hjälp runt dina Klarna fakturor. Exempel, se dina fakturor, begära fakturakopia, ändra förfallodatum samt övriga frågor och hjälp runt Klarna fakturor. www.klarna.com/se/kundservice
Övrig/Allmän kontaktinformation:
Smidigaste sättet att få snabbt och bra svar på dina frågor är att använda nedan formulär eller e-maila till oss, så rätt avdelning/support får er fråga/e-mail. Vår målsättning är att svara på mail inom 24-arbetstimmar (Vardagar), men troligtvis får du svar mycket snabbare än så. Välkommen med er fråga! (Se nedan olika alternativ)
. Kontakt formulär - Kundtjänst/Orderfrågor
Ange alltid kundnr eller ordernr om du har något sådant. /Tack
e-post Orderkundtjänst/ Kundservice : info@promixsweden.se
Tänk på att alltid ha med ordernummer vid komunikation med oss. Tack
FAKTURA FRÅGOR VIA KLARNA - KLICKA HÄR >>>
Här kan du se dina KLARNA fakturor och ändra förfallodatum m.m.
Växel / Kundtjänst telefon:
036-12 39 40
08-124 499 98
Öppettider: Vardagar 10-17 (Tänk på att alltid ha ev. ordernummer framme vid kommunikation med oss. Tack)
Faktura frågor vid faktura via KLARNA: 08-120 120 10 / www.klarna.se
OBS! Vid produktfrågor, produkthjälp och produktsupport, vänligen ställ dessa frågor via e-mail ovan, för att rätt supportavdelning ska få din fråga och kan svara snabbast möjligt.
e-post service, garanti & reklamation: service@promixsweden.se
OBS! Vid service, garantiärende och returer, behandlas detta av vår service/garanti avdelning som nås via e-mail, ange tydligt ärende, kundnr. och ordernr. samt tydlig beskrivning av ärendet.
Självklart följer vi Distanshandellagen & Konsumentköplagen.
Mer information: Köpvillkor och köpinformation >>>
Övriga adresser / Lagertider m.m.
Terminal/depå lager Jönköping - Vid ev. ök. om hämtning:
(OBS! Vid hämtning eller besök måste order nr/ bekräftelse medtagas och erhållas innan! Annars kan vi tyvärr ej ta emot besöket/hämtning pga. lagerhanteringen)
Öppet 10-16 vardagar / Lunch 12-13
Leverans och besöksadress:
PromixSweden.se
Brahegatan 46
553 34 Jönköping
OBS! Vid ev. returer/gods till oss, måste Ni kontakta oss för mer information / uppmärkning. SE HÄR >>>
(Dörr till Dörr / utkörning tjänst måste användas vid gods till oss, annars går tyvärr paketen tillbaka till Er, utom vår kontroll). Vi rekomenderar Schenker, se nedan länk:
https://www.dbschenker.com/se-sv
Postadress: (EJ LEVERANSER / PAKET)
PromixSweden.se
Torpagatan 9
553 33 Jönköping
Tryggt och säkert för dig som kund - Vårt mål 100% nöjda kunder.
*Klicka för mer delajerad info om ovan >>>
Vi har hög kreditvärdighet, vilket borgar för trygghet och stabilitet.
Självklart följer PromixSweden Distanshandellagen och konsumentlagen
Låga fraktkostnader och trygga leveranser
Trygga betalsätt
Företagsinformation:
PromixSweden är en del av
Team Lucas Prod. AB - Torpagatan 9 - 553 33 Jönköping
Org: 556299-3203 - Tel: 036-123940